• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

افتتاح قطعه دوم و سوم خط انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور

افتتاح قطعه دوم و سوم خط انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور
24 اسفند 1399

خداوند بزرگ را شکر که پس از سال‌ها تلاش بي‌وقفه توسط کارگروه‌هاي مختلف ارکان طرح، قطعه اول از طرح عظيم نمک زدایی و انتقال آب خليج فارس به صنايع جنوب شرق کشوردر تاریخ 13 آبان ماه 1399و قطعه دوم و سوم این پروژه در24 اسفند ماه 1399افتتاح گرديد.
شرکت مهندسی مشاور طوس آب به عنوان متولی اصلی خدمات مهندسی طرح فوق الذکر در بازه زمانی سال 1392 تاکنون عهده دار مطالعات و طراحی، مهندسی خرید و تأمین تجهیزات، نظارت کارگاهی و عالیه طرح مذکور بوده و با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و با تکیه بر تجربه، تخصص و خلاقیت مهندسان و متخصصان داخلی نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز  اقدام نموده است. بی شک افتخار حضور در عرصه مهندسی ابر پروژه نمک‌زدایی و انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب کشور ضمن بالا بردن روحیه خودباوری، نقش بسیار مهمی در افزایش توان مهندسی کشور داشته است.
قطعه نخست خط انتقال آب خليج فارس به استان کرمان و بخشي از مجموعه نمک‌زدایی آب طرح انتقال آب خليج فارس به منطقه صنعتي و معدني گلگهر در آبان ماه 1399 از طريق ويدئو کنفرانس با دستور «رياست محترم جمهوري اسلامي ايران حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني» و با حضور «وزير محترم نيرو آقاي دکتر اردکانيان»، «وزير محترم صنعت، معدن و تجارت آقاي مهندس رزم حسيني»، «مديرعامل محترم شرکت تأمين و انتقال آب خليج فارس آقاي مهندس ياري» و «استاندار محترم استان کرمان آقاي فدائي» و ساير مسئولان استاني و بخش خصوصي درگلگهر سيرجان افتتاح شد و در آستانه سال جدید در اسفند ماه 1399 قطعه دوم و سوم این طرح افتتاح گردید.
در اين مراسم آقاي دکتر روحاني فرمودند: طرح انتقال آب به فلات مرکزي ايران صنايع ما را متحول مي‌کند و خط انتقال آب از خليج فارس، خط انتقال اميد است، زيرا فقط آب به فلات مرکزي ايران نمي‌رسد بلکه اميد منتقل مي‌شود.
آقای دکتر اردکانیان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه اظهار کردند: وزارت نیرو از آغاز سال پویشی را به عنوان الف ب ایران راه‌اندازی کرده است که امروزه خوشبختانه این قطار دارای لکوموتیو قدرت‌مند دیگری به اسم وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بخش خصوصی فعال ما یعنی شرکت تأمین و انتقال آب خلیج‌فارس این امکان را فراهم کرد که با مشارکت در این طرح این روز بزرگ را برای صنعت آب کشور رقم بزنند.
آقاي مهندس عليرضا رزم حسيني فرمودند: اين پروژه با ايده از پايين به بالا توسط افرادي مطرح و با هزينه شخصي مطالعه شد و در دولت تدبير و اميد به سرعت مراحل اجرايي را گذراند، لذا مي‌توان ايده‌هاي باورنکردني حتي از پايين را به ويژه در وزارتخانه‌ها مورد توجه قرار دهيم.
در ادامه چکیده مشخصات مسیر انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور در سه قطعه به طول کل حدود 820 کیلومتر ارائه شده است:
قطعــه اول خــط انتقــال آب:
 قطعه اول، از تأسیسات نمک زدایی بندرعباس شروع و تا محدوده مجتمع صنعتی معدنی گل گهر سیرجان (رقوم ارتفاعی 1800 متر) امتداد می‌یابد. برای عبور خط انتقال از کوه‌های حاجی‌آباد از یک تونل به طول 1570 متر استفاده شده است. طول این قطعه 300 کیلومتر است.
قطعــه دوم خــط انتقــال آب:
 این بخش از خط انتقال آب  از محدوده  مجتمع صنعتی معدنی گل گهر (رقوم ارتفاعی 1800 متر) شروع و  تا صنایع معدنی مس سرچشمه (رقوم ارتفاعی 2750 متر) امتداد می‌یابد. طول این قطعه 150 کیلومتر است.
قطعــه سوم خــط انتقــال آب:
 این بخش از خط انتقال از ایستگاه پمپاژ شماره 3 قطعه دوم (رقوم ارتفاعی 2190 متر) شروع و تا صنایع فولادی چادر ملو در منطقه اردکان یزد (رقوم ارتفاعی 1180 متر)  امتداد می یابد. طول این قطعه حدود 370  کیلومتر است.